2010. január 16., szombat

Fűszeres puliszka grillezve és rántott gomba sajtbundában

Fűszeres puliszka grillezve

9 dl víz+ 1 csapott kk
4 dl kukoricadara
1 kis fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
1 kk sóban eltett pritaminpaprika
2 gombafej reszelve
zöldfűszerek ízlés szerint, nálunk ez fél kk zsálya, csipet rozmaring, 1 kk petrezselyemzöld volt

A vizet a sóval főni tesszük egy vastag aljú edénybe, majd ha fő akkor a kukoricadarát lassan beleöntjük, közben folyamatosan kavarjuk egy kézi habverővel. lefedjük, hagyjuk főni kb 10-15 percet, míg jól megpuhulnak a daraszemek, néha bele kavarunk.
közben a hagymát finomra vágjuk, egy kanálnyi olajon megdinszteljük, ráreszeljük a fokhagymát, gombát, rátesszük a fűszereket és a sós paprikát, majd zsírjára sütjük.
Mikor a puliszka elkészült kb a 2/3-át hozzáadjuk a fűszeres keverékhez, jól elkavarjuk (ha az egészet fűszeresre akarjuk, csináljunk nagyobb adag fűszer alapot), majd megfelelő alakú edényként benedvesítünk, beletömörítjük a fűszeres puliszkát. Hagyjuk, hogy jól kihűljön. Tálalás előtt grillezzük. Én a grillezőmet lespricceltem egy kis olajjal.
Jól előkészíthető köret, akár előző nap is elkészíthetjük. Szerintem jól passzolna grillezett húsok mellé is.

Rántott gomba sajtbundában

A bunda receptjét Dulminánál találtam. Csábított, mert jóval kevesebb melót ígért az elkészítése folyamán (amúgy nagyon nem szeretek rántani), hát kevesebb valamivel tényleg, mert nem kell 3x valamibe mártani, de még ez is elég macera volt nekem.

Hozzávalók:

apróbb gombafejek (kb 800 gr gombáról)

a bundához:
100 gr apróra reszelt sajt
100 gr tk liszt (én felesbe tettem finom lisztel)
1 tojás
só ízlés szerint
kb 1 dl víz

A gombát (csiperkét használtam) megtisztítjuk, a héját lehúzzuk. Én lesóztam , majd szűrőbe tettem, hogy csöpögjön (kb 40 percre).
Elkészítettem a bundát, a hozzávalókat összekavartam, és ennyi, egy sűrűbb palacsintatészta szerű valamit kel kapjunk. Mivel én lesóztam a gombát, és emiatt levet eresztett, nem akart rá ragadni a bunda, ezért mindegyikről leitattam a nedvességet papírtörlővel, utána már ragadt, de azért kezemmel is rásegítettem.
Forró olajba sütöttem ki. Nekem a sajt kicsit letapadt, biztos minden sajt másként működik, nekem sima trappista volt, de ha megvártam, hogy jól megkérgesedjen, akkor óvatosan alányúlva fel tudtam venni anélkül, hogy a bundájától megfosszam.
A friss bunda jó ropogós, finom, de kissé olajosabb szerintem mint a hagyományosabb panír.

11 megjegyzés:

  1. Ezt a puliszkát kipróbálom, nekem való. :-)
    Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  2. Juj de jó! Ötletben itt sincs hiány, ahogy elnézem! Szuper lett!

    VálaszTörlés
  3. Jól hangzik, ez a sajtos bunda remek lehet! :) Puliszkát szégyen és gyalázat még mindig nem készítettem, de egyre inkább látom, hogy ez nagy-nagy hátrány...

    VálaszTörlés
  4. Ez a sajtos bunda nagyon tetszik nekem, mindenképpen kipróbálom.
    Puliszkát viszont még sosem ettem... (pirulás)
    Pazar tálalás!

    VálaszTörlés
  5. Húú ez nagyon finom lehet!!

    VálaszTörlés
  6. Andi, nagyon szívesen! Amúgy ha nem grillezed, akkor nem kell ennyire sűrűre főzni, akkor elég kb 3 dl kukoricadara.

    Chef Viki, köszi!

    Egycsipet, a puliszka annyira olcsó étel, hogy kár nem kipróbálni. Ha nem ízlik, akkor sem veszít az ember sokat. Mi nagyon szeretjük, bár nagylányom csak tejjel eszi, én szeretem szinte mindennel,jöhet vele tejfölös gomba, töltöttkáposzta, pörkölt, de túróstejföl is, csak édes dolgokkal nem, férjem inkább a túrós sajtos változatokat részesíti előnyben. Grillezve most csináltam először, és ízlett mindkettőnknek, gyerekek nem kóstólták meg, de szerintem fogom máskor is gyors köretnek bevetni.

    Ranidrop, neked is csak azt tudnám leríni mint Egycsipetnek. Köszi!

    Zsuszi, köszi!

    VálaszTörlés
  7. Azta', micsoda ötletek! És milyen jól néz ki!:)

    VálaszTörlés
  8. Micsoda nagyszerű ötlet a puliszka így grillezve!!
    Tudod, mihez hasonlít? Ilyesmi a római gnocchi, de az búzadarából készül. Különben dettó ugyanez...

    VálaszTörlés
  9. Sedith, köszi! És igaz hogy nem itt írtad, de olvastam, hogy megcsináltad és ízlett, ennek is nagyon örülök!

    Trinity, akkor majd kipróbálom azt is, mert ez bejött!

    VálaszTörlés
  10. Olyan régóta meg akarom csinálni, itt a remek alkalom!:)

    VálaszTörlés