2009. október 26., hétfő

Zöldséges rizs


Én önmagában ettem, szerintem úgy is finom, de lehet köretként is enni hús mellé.
Nagyon gyors és könnyen elkészíthető étel, egy edényben elkészül az egész.
Megpucolunk és megmosunk egy kicsi vöröshagymát (vagy egy fél nagyot), egy gerezd fokhagymát, kb 4 szép rózsa karfiolt, ugyanennyi brokkolit, egy jó közepes répát. A vöröshagymát apróra vágjuk, a fokhagymát reszeljük, a répát apróra vágjuk, a brokkolit és a karfiolt apró darabokra szedjük. Kb négy szűk marék (talán 6-8 evőkanálnyi) rizst átmosunk.
A hagymát kicsi olajon lepirítjuk (de lehet pecsenye zsír is) rádobjuk a fokhagymát, majd a répát és a karfiolt is, kicsit pirítjuk, majd hozzá adjuk a brokkolit és a rizst is, majd felöntjük annyi húsleveslével, hogy kb félig lepje el a zöldségeket. Majd fedő alatt készre pároljuk. Ha szükséges öntsünk még alá alaplevet vagy vizet. Kb 20-25 perc alatt megvan egy edényben, és sokkal finomabb mintha külön főznénk meg az alapanyagokat hozzá.
Ha nincs húsleveslevünk akkor jó a víz is, én ilyenkor szójaszószt szoktam hozzá keverni.
Tetszés szerint fűszerezhető, én most csak petrezselyezöldet tettem hozzá és egy nagyon kicsi sót.
A zöldségek fajtája és aránya is ízlés szerint változtatható.
Megfelel keményítő napra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése