2009. október 1., csütörtök

Sajtos csigakifli és sajtos-kolbászos buci

Tegnapról még maradt sajtos-kolbászos töltelék, azt akartam elsütni ma, így kezdődött az egész.
A töltelék a fele adag tésztára volt elegendő, azokból készítettem a bejegyzés alján látható bucikat. A tészta másik felét meg sima kifliknek szántam, de a bucik formázása közben beugrott Judith spanyol briósa, amit már annyiszor elterveztem, hogy elkészítem, de nem sikerült eddig összehozni, szóval a spanyol briós formázása adta az ötletet ehhez a péksütihez. Én neveztem el így mert briósnak nem briós, kiflinek nem kifli, alakra csiga,tésztára kifli, így lett csigakifli. Nekem tetszik így, de ha van valakinek jobb ötlete ossza meg velem, kíváncsi vagyok rá.

A tésztához Limara tejfölös kifliét vettem alapul, öregtészta nélkül, felturbózva egyéb lisztekkel is. Az volt a tervem, hogy 2/3 kenyér lisztet használok, 1/3 egyéb lisztet, de aztán elszámoltam magam, mert összesen 50 dkg kellet volna, viszont én 40 dkg kenyér lisztet számoltam, 20 dkg egyebet, és az nagyon nem 50 dkg. De jó lett, csak emelnem kellett a folyadékon, amúgy is, a tk lisztek miatt meg a öregtészta hiánya miatt,eleve emelten szoktam használni, 2 dl helyett 2,5 dl teszek normál esetben, de most ez nagyon nem volt elég, ami nem csoda, így még tetem kb 40 ml tejet 3 részletben hozzá. A cél egy viszonylag lágyabb tészta elérése.

Hozzávalók:
40 dkg kenyérliszt (nekem ez most nem volt itthon, így kevertem a finom lisztet rétes liszttel 1 az 1 arányban)
20 dkg egyéb liszt (nekem fehér rozs, tk rozs, fehér tönköly, tk tönköly volt, a tk lisztek voltak túlsúlyban)
kb 290 l tej
2 kk
2 ek burgonyapehely
csipet aszkorbin
2 ek tejföl (jó halmosan)
4 ek olaj
1 kk cukor
3 dkg élesztő

A szokásos módon kenyérsütővel megdagasztattam, duplájára kelesztettem, lisztezett felületre borítottam, ketté osztottam, felét megtöltöttem a tegnapi sajtos-kolbászos töltelékkel, úgy mit egy buktát, szellősen ráraktam egy sütőpapírral ellátott tepsire,bevágtam pár helyen, duplájára kelesztettem, lespricceltem vízzel, megszórtam magokkal, 200 fokon sütöttem.

A másik adagot 4 felé osztottam (többe is lehet, hatalmasak lettek)
majd egy szélesebb hosszúkás csíkot nyújtottam:

Reszeltem rá sajtot, jó sokat, úgy hogy a fenti részen egy kb 1,5-2 cm-is csík szabadom maradjon, hogy össze tudjon ragadni majd a tészta. Erről elfelejtettem képet készíteni.
Majd lentről elkezdtem feltekerni mint egy bejglit, mikor megvolt, akkor csiga (briós) alakban feltekertem.

Duplájára kelesztettem, majd vízzel lespriccelte, magokkal megszórtam, meg lehetne szórni sajttal is, csak akkor nem látszana a szép csiga alakja, majd 200 fokon megsütöttem.
Kicsit kifolyt a sajt, de én pont ezekre a kifolyt sajtdarabokra szoktam vadászni, szóval akit zavar az szóljon, én leszedem a csigakifli oldaláról a sajtot, és anélkül adom oda:).
És ilyen lett belülről:


És íme a sajtos-kolbászos bucik:

5 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztak! En is szeretem a kifolyt sajtot :)
    A formazassal kapcsolatban rajottem valamire, igy lesz update hamarosan.

    VálaszTörlés
  2. Hú de étvágygerjesztőek!!! :-)

    VálaszTörlés
  3. Judith, akkor a tiedről majd nem veszem le:)
    Kíváncsian várom az új ötleted!

    Margitka, köszi szépen!

    VálaszTörlés