2009. október 2., péntek

Hagymás máj nyers cukkini salátával

Számomra a saláta jelenti az újdonságot ebben a menüben, úgy hogy ebben a bejegyzésben az övé lesz a főszerep.
Tegnap előtt kaptam pár kicsi cukkinit, egy halom zöldparadicsom kíséretében, azt már üvegbe zártam, a cukkinik meg salátában végezték. Margit2 oldalán találtam ezt a receptet, már rég tervbe van az elkészítése, most eljött a megfelelő idő rá. Nagyon finom, cukkinit nem kedvelő férjem is szívesen megette, a máj és friss kenyér kíséretében.

Hozzávalók a salátához:
50 dkg zsenge cukkini (nekem 360 gr volt)
1 db paradicsom (nálam kettő volt)
3 szál újhagyma (nekem csak vörös volt, így egy fél vöröshagymát tettem)
5 dkg kockázott sajt (jól menne hozzá a telemea, most nem volt, trappistát tettem)
1 citrom leve (felet tettem, mert hatalmas volt a citrom, a cukkini meg kevesebb)
1 gerezd fokhagyma
1 ek fehér bor (vörös volt felbontva, abból tettem)
5 ek olivaolaj (2-2 ek napraforgót és földimogyoróolajat tettem)
1 ek balzsamecet
só, bors, kevés porcukor(fél kk mézet tettem)
zöldfűszerek ízlés szerint (mivel a máj mellé készítettem így egy kicsi majorannát és petrezselymet szórtam rá)

A cukkinit legyaluljuk (nem túl vékonyra) , a hagymát apróra vágjuk, a paradicsomot, sajtot felkockázzunk, majd az egészet összekeverjük, kicsit lesózzuk.
Megcsináljuk az öntetet, összekavarjuk hozzá kézi habverővel a citromlevet, bort, olajat, balzsamecetet, mézet, borsot, kicsi sót, a reszelt fokhagymát, zöldfűszereket (nekem nem volt itthon friss, ha az van azt elég tálalás előtt rátenni) majd a zöldségekre öntjük, elkeverjük, kóstoljuk, ha szükséges még fűszerezzük, hűtőbe tesszük 1 órára. Mielőtt tálalnánk még kóstoljuk meg, ha kell fűszerezzük, savanyítsuk.

Nagyon finom saláta lett belőle, máskor is készül majd nálunk.

A májhoz 3 vöröshagymát megpucoltam, megmostam apróra vágtam, 5 gerezd fokhagymát is megpucoltam, megmostam. Kb 700 gr májat megtisztítottam, megmostam, a hártyákat, ereket levágtam róla, nagyobb darabokba vágtam (1 csirke májat kb 4 darabba)
Kb 2 ek olajon lepirítottam a hagymát, ráreszeltem a fokhagymát, majd rátettem a májat is. Kicsi vizet (kb 0,7 dl) öntöttem alá, rászórtam egy szűk kk majorannát, nagyon kevés kakukkfüvet, majd fedő alatt pároltam kb 5 percet, majd fedő nélkül sütöttem készre. Túlsütni nem szabad. Mikor elvágom és már nem rózsaszín a közepe akkor elméletileg elkészült, de én azért mindig letesztelem. Ezután sózom borsozom, paprikázom ízlés szerint, összerottyantom, és már kész is.
Mi krumplipürével szeretjük leginkább, most a fogyókúrám miatt tálaltam így, de senki nem panaszkodott.
(Eddig azt hittem, hogy kicsi lányom nem szereti a májat, most nem tudott betelni vele, nagyon örültem neki.)

2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy Nálatok is ilyen sikere lett! Nagyon gusztán tálaltad fel! :-)

    VálaszTörlés
  2. Margitka, nekem nagyon bejött, a család sem panaszkodott, biztos lesz még ismétlés, de sajna erre várni kell, mert már nem hiszem, hogy pár héten belül bárhol is kapnék zsenge cukkinit. Köszi!

    VálaszTörlés