2009. szeptember 19., szombat

Fasírt patiszonból kétféleképpen

Kaptam 3 patisszont, rántani már nem akartam, mert elég magos volt,, így fasírtba végezte a pályafutását.
Kétfélét csináltam, egy hagyományosat meg egy telemeásat.

Hozzávalók:
1 kg lereszelt patisszon
só, bors, petrezselyemzöld
4 tojás
graham liszt
zsemlemorzsa
85 gr telemea sajt
3 ek szezámmag
3 gerezd fokhagyma

A tököt lereszeltem, szórtam rá 1 kk sót, hagytam állni 15 percnyit szűrőbe téve, utána alaposan kinyomkodtam belőle a nedvességet.
Ketté osztottam a tököt.

A hagyományoshoz tettem 2 tojást, 2 gerezd fokhagymát reszelve, sóztam kicsit, tettem rá 3 csipetnyi borsot, egy jó kiskanálnyi petrezselyemzöldet, 3 ek graham lisztet, kb ugyanannyi zsemlemorzsát, tenyerembe pogácsákat formáltam, és forró olajban sütöttem. Papírtörlőre szedtem, hogy az olajtól leitatódjon.

A telemeáshoz ment 2 tojás, 1 gerezd fokhagyma reszelve, 85 gr telemea finomra reszelve, 3 ek szezámmag,petrezselyemzöld egy kiskanálnyi, pár csipet bors, 3 ek graham liszt, kb ugyanennyi zsemlemorzsa, sózni ezt a sajt miatt már nem sóztam. Tenyerembe kis rudakat formáztam, majd ezt is forró olajba sütöttem. Ez lágyabb lett, de formázható volt, csak finoman kellett vele bánni. Ezt is papírtörlőre szedtem.
Férjemnek, kicsi lányomnak és nekem is ez ízlett jobban.
Mártogatósnak egy kis tejfölt kevertem össze kevés majonézzel, szórtam bele kicsi petrezselyemzöldet, sóztam egy kicsit. Rozsos kiflit ettünk még hozzá, és nagyon jól illett volna hozzá még fris paradicsom, de ez most elmaradt.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon jo otlet ez a telemeas! Legkozelebb en is teszek hozza, biztosan finom tole.

    VálaszTörlés
  2. Judith, sokat finomított rajta, bár ha nem tudtam volna, hogy az van benne biztos nem jövök rá a plusz összetevőre, tehát nem olyan domináns benne, inkább a szezámmag íze dominál benne. Gondolom lehetne emelni is a telemea mennyiségén, ez csak próba volt most, de jól sikerült.

    VálaszTörlés
  3. A kiflik a háttérben is nagyon jól néznek ki!

    VálaszTörlés
  4. Finomak is voltak, legalább is ízlésemnek megfelelő.

    VálaszTörlés
  5. Köszi az ötletet, bár totál átvariáltam (került bele kis maradék darálthús,sajt parmezán lett) de iszonyatosan finom lett.

    VálaszTörlés